تعمير كاتاليزور كوپا T210، جنگ بر سر آلايندهها در بهترين بخش از 40 سال گذشته و با برخورد شديد دولتها با صنعت خودروسازي ادامه داشته است. در دهه 1970، دولت ايالات متحده قانوني را به اجرا درآورد كه بر اساس آن هر خودرويي كه از آن سال به بعد توليد ميشود بايد داراي دستگاهي به نام مبدل كاتاليزوري باشد. اين دستگاه به زودي در سرتاسر دنياي خودروها گسترش يافت و اكنون به يكي از اجزاي اصلي كنترل آلاينده ها تبديل شده است و تقريباً در هر سيستم اگزوز مدرن يكپارچه شده است.
مبدل كاتاليزوري چيست و چرا به آن نياز داريد؟
تعمير كاتاليزور كوپا T210،گربه در حدود يك سوم مسير پايين سيستم اگزوز نشسته و شبيه يك محفظه فلزي كوچك است كه گازهاي خروجي اگزوز را دريافت مي كند و ماهيت شيميايي آنها را تغيير مي دهد تا حجم انتشارات ناخوشايند تازه از منيفولد اگزوز را كاهش دهد. درون محفظه گربه يك ساختار لانه زنبوري بر پايه سراميكي قرار دارد كه با فلزات بسيار گرانبها پوشانده شده است و هر فلز كار خاصي در كاهش انتشار دارد.
سه گاز اصلي توليد شده توسط موتورهاي خودرو وجود دارد: گاز نيتروژن (N2)، دي اكسيد كربن (CO2) و بخار آب (H2O). با اين حال، مبدل كاتاليزوري بيشتر براي مقابله با محصولات كوچكتر و مضرتر كه به دليل فرآيند احتراق ناقص طبيعي موتور IC توليد مي شوند، استفاده مي شود. اينها مونوكسيد كربن، هيدروكربن ها و اكسيدهاي نيتروژن هستند. بنابراين، امروزه بيشتر گربهها مبدلهاي كاتاليزوري سهطرفه ناميده ميشوند، زيرا سه نوع اصلي انتشاري كه آنها قادر به مقابله با آن هستند.
مشكلات مبدل كاتاليزوري كوپا T210 چيست؟
تعمير كاتاليزور كوپا T210،مبدل هاي كاتاليزوري اغلب 10 سال يا بيشتر كار مي كنند، اما ممكن است آلوده، گرفتگي، داغ شدن بيش از حد يا آسيب فيزيكي شوند كه منجر به عملكرد كند موتور و در نهايت خاموش شدن موتور مي شود.
يكي از آلايندههاي بالقوه گاز سرب است كه ميتواند كاتاليزورها را از بين ببرد، اگرچه به ندرت در ايالات متحده يافت ميشود. ساير آلايندهها شامل مايع خنككننده موتور است كه ميتواند به دليل معيوب بودن واشر سر سيلندر و روغن موتور به سيستم احتراق نشت كند. اين مايعات مي توانند مبدل كاتاليزوري را مسدود كنند تا گازهاي خروجي از آن عبور نكنند. موتورهاي خودرو از اين نظر مانند ورزشكاران هستند كه به اكسيژن زيادي نياز دارند. اگر جريان اگزوز محدود شود، به اين معني است كه هواي كمتري وارد موتور مي شود و عملكرد آن كاهش مي يابد. اگر موتور به آرامي پاسخ دهد يا پس از مدتي كار خاموش شود، ممكن است مبدل مسدود شده مقصر باشد.
مبدل هاي كاتاليزوري مي توانند بيش از حد گرم شوند زيرا مقادير بيش از حد گاز نسوخته ناشي از شمع ناقص يا نشتي دريچه اگزوز است. علاوه بر اين، خرابي سنسور اكسيژن مي تواند باعث گرم شدن بيش از حد شود.
در بسياري از وسايل نقليه، "گربه" در زير وسيله نقليه قرار دارد و مانند ساير قسمت هاي سيستم اگزوز، مي تواند توسط زباله هاي جاده يا با عبور از حاشيه آسيب ببيند.
براي تعمير و تعويض كاتاليزور خودروي خود مي توانيد به سورنا كاتاليست مراجعه كنيد.
برقراري ارتباط:
09127744604
برچسبها:
بازدید: